Deense mode werkt aan hipheid

Het imago van Deense modemerken als Jackpot en Matinique is de afgelopen jaren teveel verwaterd. Om de sterke concurrentie met bijvoorbeeld Mexx en retailers als H&M en Zara aan te kunnen, werken de merken hard aan een hippere uitstraling. Jackpot wil vrouwelijker worden, het andere Deense merk weer stijlvoller.

Angelique de Rond, wereldwijd verantwoordelijk voor Jackpot: “We waren het meisje dat helemaal alleen bloemetjes plukte in de wei.” En daar moest hoognodig verandering in komen. “We kunnen het niet meer maken om als bijvoorbeeld bohémien in is, die trend te laten liggen.”

Matinique werd steeds vaker geassocieerd met het van oudsher goedkopere Mexx. Daarom moest het “gerevitaliseerd en weer sterk worden in de combinatie van casual en het formele”, aldus hoofdontwerper Henrik Kongerslev.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!