Blauwe knoop voor duurzame mode

Made-By lanceert op zes september de blauwe knoop als symbool voor duurzame mode. Onderzoek van het modevakblad Textilia wijst uit dat 78 procent van de Nederlanders het belangrijk acht dat hun kledij op een verantwoordelijke manier is vervaardigd.

Het blauwe knoopje van Made-By verschijnt bij kledingmerken die het label standaard aan hun kleding bevestigen. Maar elke consument kan ook zelf het knoopje bevestigen en zo een statement maken. Volgens directeur Mark Huis in ’t Veld ‘doen steeds meer merken iets met duurzaamheid, maar is de consument daar te weinig van op de hoogte. Een carelabel informeert over de kwaliteit van het product, maar zwijgt over het productieproces. Ons knoopje wel”, aldus Huis in ’t Veld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!