Tabaksbranche blijft op gebied van ICT achter bij overige detailhandel

De ondernemers in de tabaks- en gemaksbranche blijven achter bij de overige detailhandel op het gebied van internet, computers, automatisering en ICT-apparatuur. Dat blijkt uit cijfers van het EIM die het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) bekend heeft gemaakt. Het blijkt dat minder dan de helft (49%) van de ondernemers in de tabaks- en gemakssector toegang heeft tot internet. Bij de andere detaillisten is dat gemiddeld 59%. Slechts 13% van de ondernemers in de rookwarenbranche heeft een eigen website. Bij de overige detailhandel is dat gemiddeld 28%. Die lage cijfers hebben volgens brancheorganisatie NSO te maken met het verbod op tabaksreclame op het internet. Op het gebied van het gebruik van ICT-apparatuur blijft de tabaks- en gemaksbranche ook achter bij de rest van de detailhandel. Met betrekking tot de computer gaat het om 62 tegen respectievelijk 77%. Bij de mobiele telefoons gaat het om 53 tegen 63%. Het gebruik van de betaalautomaat doet het in de tabaksbranche echter beter met 72 tegen 66%. Op het gebied van kantoorautomatisering scoort de tabaksbranche ongeveer gemiddeld met 56 tegen 59%.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!