Klant blijft meer spenderen in super

Consumenten blijven meer uitgeven in de supermarkt. In augustus kwam de omzet van de supers in ons land uit op 2,59 miljard euro. Dat is een stijging van zes procent ten opzichte van een jaar geleden, zo blijkt uit gegevens van GfK. Blijft de consument stevig geld uitgeven, dan komt de omzet aan het eind van het jaar uit op 27 miljard euro, verwachten de onderzoekers.

Overigens blijken klanten weer steeds meer waarde te hechten aan service. Zo is het marktaandeel van de Nederlandse discounters Dirk van den Broek en Nettorama gedaald. Joop Holla van GfK: “Ze zullen het zelf nooit toegeven maar het is een feit dat er steeds minder producten beneden kostprijs worden aangeboden. Supermarkten met een hoog serviceniveau doen het beter dan goedkope winkels als Aldi en Lidl.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!