Adverteerders verwaarlozen generatie Jones

De generatie Jones, een groep redelijk welgestelde 40-plussers, krijgt weinig aandacht van adverteerders. Dit blijkt uit onderzoek van Carat. Terwijl adverteerders ruimschoots aandacht besteden aan de baby boomers die vlak na de tweede Wereldoorlog geboren werden en aan de generatie X die tussen midden jaren zestig en de jaren zeventig ter wereld kwam, verwaarlozen zij de interessante doelgroep generatie Jones. Consumenten van de generatie Jones werden grofweg geboren tussen 1954 en 1965 en zijn nu dus tussen de 39 en 50 jaar oud. In het Verenigd Koninkrijk maken zij zo`n 20% van de totale bevolking uit. Het is de generatie met het hoogste gemiddelde inkomen per huishouden. De generatie Jones verwerpt het optimisme en het vertrouwen van de baby boomers in de overheid. Zij zien zichzelf als lateraal denkend, creatief, energiek en politiek actiever dan de generaties voor en na hen. Ze zijn ook de groep met de meeste stress. Ze hebben het meeste verstand van high-tech en zijn de motor achter het succes van e-commerce. Volgens Carat zouden duizenden merken kunnen profiteren van betere communicatie met deze doelgroep.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!