Samenleving zal steeds verder digitaliseren

De digitale revolutie is amper begonnen en heeft onze manier van leven al ingrijpend veranderd. In de eerste plaats is het wezen van de autoriteit gewijzigd: stond toegang tot informatie voorheen gelijk aan macht, het digitale tijdperk democratiseert informatie en maakt transparant. Ook businessmodellen veranderen snel. Het traditionele businessmodel van de televisie berust op commercials terwijl met de huidige technologie de consument snel door reclames heen kan spoelen of ze zelfs helemaal overslaan. Consumenten hebben zelfs helemaal geen televisie meer nodig om programma`s te bekijken. Ook de democratie zal veranderen: vandaag stemmen miljoenen consumenten via hun gsm op de finalisten van Idols, morgen wellicht voor de verkiezingen. Ook de visie op de gemeenschap zal veranderen wanneer plaatsen waar mensen traditioneel bij elkaar komen - zoals de bioscoop, concerten en zelfs de supermarkt - individueel ervaren kunnen worden. Drie trends zullen in het komende jaar domineren: 1) een toenemende vraag naar eenvoud; 2) waarde zal horizontaal en niet meer verticaal gecreeerd worden en 3) zowel consumenten als bedrijven zullen veeleisender worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!