Van T-Mobile naar ODIDO in 40 weken: Dé merk-swop 2023 

Van T-Mobile naar ODIDO in 40 weken: Dé merk-swop 2023 

In nauwe samenwerking tussen DAY, verschillende bureaus en opdrachtgever Odido is in negen maanden, in volledige geheimhouding, gewerkt aan de vormgeving, productie en implementatie van het nieuwe Odido retail-concept.

In 2023 werden T-Mobile en Tele2 ongevormd tot Odido; een compleet nieuwe provider van Mobiel, Glasvezel en TV in Nederland. En wat voor een! Odido gaat het anders doen. Beter. Menselijker. Makkelijker. En leuker. Zodat iedereen kan meedoen aan de digitale wereld. Op een eigen manier. Zo ziet Odido de wereld het liefst: als een plek waar iedereen samenkomt. 

‘Pop up’ agency
Om deze grootste rebranding ooit in Nederland te realiseren verzamelde T-Mobile achter de schermen een ‘dream team’ van meerdere bureaus met creatieven en experts uit verschillende disciplines. Op een geheime locatie in Amsterdam werd een ‘pop up’ agency opgericht speciaal voor dit project onder de codenaam Studio M. De missie was duidelijk: creëer een compleet nieuwe identiteit en doe dat in het diepste geheim en met een strikte deadline.

Van brand identity naar spatial identity 
DAY was binnen dit team verantwoordelijk voor het spatial design en de transformatie van het retailconcept passend bij het nieuwe merk. Het nieuwe concept is zo ontwikkeld dat alle 120 winkels in één weekend van T-Mobile naar Odido konden worden omgebouwd en worden toegepast op alle typen winkels, nieuw en oud, groot en klein. 

Het resultaat is een Odido winkel die staat voor kwaliteit, innovatie, optimisme, toegankelijkheid voor iedereen en meer menselijkheid. De ronde vormen uit het logo komen terug in vormen van de verschillende meubels. Warme materialen en zachte kleurkeuzes benadrukken de menselijke kant van het merk en laten de branding terugkomen in het winkelinterieur. 

Duurzaamheid
In de rebranding van de 120 winkels zijn veel gerecyclede materialen toegepast en is de bestaande stroom-/data infrastructuur hergebruikt om de impact op het milieu te minimaliseren. Meer dan 170.400 gerecyclede PET-flessen werden ingezet, samen met 10.500 vierkante meter duurzaam plaatmateriaal. Daarnaast werden 9.520 vierkante meter aan hergebruikte vloeren geïmplementeerd, samen met 7.140 herplaatste LED-spots en een behouden stroom-/data-infrastructuur van maar liefst 25,3 kilometer.

Geïnteresseerd? We komen het hele verhaal over deze fantastische retail-reis graag ook een keer bij jou vertellen. Kijk op www.day.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!