Kopers gezocht voor The Body Shop
Onder de potentiële kopers worden Next en Aurelius genoemd.
Onder de potentiële kopers worden Next en Aurelius genoemd.
De kledingconsument geeft bij het warenhuis gemiddeld 229 euro uit per aankoop.
De totale omzet van de post- en pakketmarkt steeg in Nederland van 2,5 miljard euro in 2022 naar 3,3 miljard euro in 2023.
Van C&A tot MediaMarkt en van Big Bazar (in België) tot IKEA: de een na de andere retailer komt op de proppen met winkelformules die speciaal zijn ontworpen voor de binnenstad. Zit winkelend Nederland eigenlijk wel te wachten op deze wildgroei aan kleinere winkelformats? Tips van retailmarketingprofessor Corine Noordhoff.
Het gaat om vestigingen aan de James Wattstraat in Amsterdam-Oost en aan de Strawinskylaan in Utrecht.
Op een traditionele manier auto's verkopen? Dat is niks voor Lynk & Co. Ook in de club in Madrid ligt de nadruk op beleving.
De omzetstijging is voor een groot deel te danken aan een stijging van het verkoopvolume.
RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: MediaMarkt en Refurbished.nl.
Het jassenmerk wijt de matige resultaten, net als veel andere luxemerken, aan een vertraging van de vraag in China.
Het is al de vierde nieuwe Nederlandse winkel sinds de overname door Jeans Centre.
"We hadden al veel sneller kunnen openen in meerdere landen, maar dat hebben we bewust niet gedaan", vertelt medeoprichter Bram Gleichman.
Kijk voor vacatures bij MR MARVIS, Van Tilburg Mode en Loods 5 op www.retailtrends.nl/jobs.
Starbucks groeit minder hard op zijn Amerikaanse thuismarkt en wil China veroveren, maar heeft daar last van concurrentie. Wat staat er voor Starbucks op het spel als de plannen in China mislukken? Een video.
Mark Slappendel volgt Erik Boom op bij De Keuken Groep.
Het circulaire modelabel is in 2016 opgericht naar aanleiding van de ramp in de kledingfabriek Rana Plaza in Bangladesh.
De vertrekkende co-ceo heeft zijn eigen ideeën over retailen in het landschap. "Als je de regels niet kent, is het gemakkelijk om ze te overtreden.”
Het einde van de innovatielabs van H&M en eerder al IKEA, betekent natuurlijk niet dat retailers klaar zijn met innoveren. Maar als we de veelbelovende innovaties van de afgelopen jaren bekijken valt wel iets op.
De Deense woonketen wil in ons land doorgroeien naar minimaal 130 vestigingen.
Daarmee eindigt een maandenlang conflict, omtrent het sluiten van het distributiecentrum in Willebroek.
De dierspeciaalketen betrekt voor de tweede keer in een korte tijd een voormalig BCC-pand.