Winnaar/verliezer van de week: Wakuli en Sacha

Winnaar/verliezer van de week: Wakuli en Sacha

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Wakuli en Sacha.

Wakuli

Koffiestartup Wakuli heeft bij een groep investeerders 5,2 miljoen euro groeikapitaal opgehaald. Het gaat om een combinatie van nieuwe aandelen en een lening. Met het groeikapitaal wil het bedrijf verder uitbreiden. Wakuli heeft inmiddels 6 locaties: 5 in Amsterdam en 1 in Utrecht. Voor dit jaar staan nog 8 openingen op de planning en volgend jaar wil het bedrijf dat groeitempo doorzetten. De keten wil ook in het buitenland koffiebars openen. Wakuli werd 5 jaar geleden opgericht door Yorick Bruins. Het d2c-merk wil de koffie-industrie veranderen door in te zetten op een transparante keten en een goed inkomen voor de boeren.

Sacha

Schoenenwinkelketen Sacha gaat meerdere filialen sluiten. Het zou daarbij gaan om...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Wakuli en Sacha.

Wakuli

Koffiestartup Wakuli heeft bij een groep investeerders 5,2 miljoen euro groeikapitaal opgehaald. Het gaat om een combinatie van nieuwe aandelen en een lening. Met het groeikapitaal wil het bedrijf verder uitbreiden. Wakuli heeft inmiddels 6 locaties: 5 in Amsterdam en 1 in Utrecht. Voor dit jaar staan nog 8 openingen op de planning en volgend jaar wil het bedrijf dat groeitempo doorzetten. De keten wil ook in het buitenland koffiebars openen. Wakuli werd 5 jaar geleden opgericht door Yorick Bruins. Het d2c-merk wil de koffie-industrie veranderen door in te zetten op een transparante keten en een goed inkomen voor de boeren.

Sacha

Schoenenwinkelketen Sacha gaat meerdere filialen sluiten. Het zou daarbij gaan om 80 procent van het totale winkelbestand. Het merk wil zich richten op onlineverkoop. Een woordvoerder van Sacha liet eerder deze week weten dat het bedrijf een nieuwe strategische richting inslaat. Deze zou beter aansluiten op het merk. Sacha heeft ongeveer 30 filialen verspreid over Nederland. De keten is ook actief in België, Duitsland en Luxemburg. Frank Quix, directeur van Q&A Retail noemde het een ‘dappere keuze’ en acht de nieuwe strategie ‘zeker niet onmogelijk’.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!