Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Crisp en Bristol.
Winnaar: Crisp
Crisp heeft 35 miljoen euro groeigeld opgehaald. De online supermarkt wil daarmee verder verduurzamen en groeien in de bestaande markten. De oud-RetailRookie hoopt volgend jaar winstgevend te zijn. In de financieringsronde stapten zowel bestaande als nieuwe investeerders in. 40 procent van het groeigeld kwam van nieuwe investeerders. Vorig jaar haalde het bedrijf nog 75 miljoen euro op. Ook meldde het bedrijf dat de omzetgroei 30 procent was over de afgelopen 12 maanden.
Verliezer: Bristol
Meerdere filialen van Bristol zijn vaker en langer dicht dan gebruikelijk. De reden is een flink personeelstekort, zo zei ceo Elise Vanaudenhove tegen RTL Nieuws. Het ontbreekt Bristol aan filiaalmanagers, die...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Crisp en Bristol.
Winnaar: Crisp
Crisp heeft 35 miljoen euro groeigeld opgehaald. De online supermarkt wil daarmee verder verduurzamen en groeien in de bestaande markten. De oud-RetailRookie hoopt volgend jaar winstgevend te zijn. In de financieringsronde stapten zowel bestaande als nieuwe investeerders in. 40 procent van het groeigeld kwam van nieuwe investeerders. Vorig jaar haalde het bedrijf nog 75 miljoen euro op. Ook meldde het bedrijf dat de omzetgroei 30 procent was over de afgelopen 12 maanden.
Verliezer: Bristol
Meerdere filialen van Bristol zijn vaker en langer dicht dan gebruikelijk. De reden is een flink personeelstekort, zo zei ceo Elise Vanaudenhove tegen RTL Nieuws. Het ontbreekt Bristol aan filiaalmanagers, die zijn lastig te vinden zijn in de krappe arbeidsmarkt. Ook is er veel verloop onder het personeel en wordt er meer gevraagd van de werknemers qua klantgerichtheid en verkoopskills. De ceo noemt de gevolgen ‘zonde voor de omzet’. Vanaudenhove benadrukte nog wel dat er geen betalingsachterstanden zijn. “We hopen dat we het gaan redden, daar gaan we wel van uit.”