Crisp haalt 35 miljoen groeigeld op

Crisp haalt 35 miljoen groeigeld op

 “Ik verwacht dat Nederland voor de zomer winstgevend zal zijn", aldus de oud-RetailRookie.

Crisp heeft 35 miljoen euro aan groeigeld opgehaald, waarmee de onlinesuper verder wil verduurzamen en groeien binnen de bestaande markten. Volgend jaar hoopt de oud-RetailRookie winstgevend te zijn.

Zo wil Crisp meer lokale en seizoensgebonden producten aanbieden, met een korte keten 'van boer tot bord'. Ook zegt de onlinesuper dat de eigen operatie vanaf het einde van dit jaar CO2-neutraal moet zijn.

In de financieringsronde stapten zowel bestaande als nieuwe investeerders in. 40 procent van het groeigeld werd gefinancierd door nieuwe investeerders. Vorig jaar haalde het bedrijf nog 75 miljoen euro op.

Hoge inflatie
Verder spreekt de oud-RetailRookie van een omzetgroei van 30 procent over de afgelopen 12 maanden. “Het is ons gelukt onze marge te verbeteren door een focus op continue kostenrationalisatie en meer efficiency in onze supplychain. Dat was ook nodig, gezien de hoge inflatie van vorig jaar. Daar zijn wij niet immuun voor”, zegt medeoprichter en ceo Tom Peeters. 

Het bedrijf zegt nu de focus te leggen op de huidige markten en het verbeteren van het bedrijfsresultaat. Crisp is in Nederland verlieslatend. In 2021 zag het zijn verlies bijna verdubbelen tot 15,2 miljoen euro. Ook in België schrijft het rode cijfers. “Ik verwacht dat Nederland voor de zomer winstgevend zal zijn. België volgt het jaar daarna, gezien we daar pas een jaar operationeel zijn”, zegt Peeters. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!