MediaMarkt komt weer met nieuw winkelconcept

MediaMarkt komt weer met nieuw winkelconcept

De Urban Mobility Store is gericht op de verkoop van elektrische vervoersmiddelen zoals fietsen, steps, scooters, skateboards en monowheels.

MediaMarkt heeft zijn eerste Urban Mobility Store geopend. De nieuwe winkelformule zit in de Antwerp Tower in Antwerpen.

Het nieuwe winkelconcept is gericht op de verkoop van elektrische vervoersmiddelen zoals fietsen, steps, scooters, skateboards en monowheels. De formule van de elektronicaspecialist biedt daarnaast een service- en onderhoudsafdeling en laadoplossingen.

Dat het nieuwe concept in Antwerpen wordt gelanceerd is een logische keuze. Het andere filiaal in de stad, dat overigens gewoon blijft bestaan, voegde 6 jaar geleden als eerste e-steps toe aan het assortiment. Dat werkte goed, zo legt ceo Remko Rijnders uit: "Onze medewerkers krijgen de kans om in te spelen op de verwachtingen in de markt. Dit is een mooi voorbeeld hoe wij ondernemerschap binnen de organisatie stimuleren."

Winkelformules
Rijnders sluit niet uit dat de nieuwe formule bij succes verder wordt uitgerold in Europa en dus ook in Nederland. MediaMarkt heeft al meerdere winkelconcepten in ons land. Onlangs lanceerde het eleketronicabedrijf nog zijn Xpress-formule. In maart kwam MediaMarkt ook met zijn marketplace naar ons land. Sinds 2021 heeft het bedrijf al Tech Village in Rotterdam. Ook is het de bedoeling dat het smart-concept, dat dient als een servicehub, eind 2024 of begin 2025 naar Nederland komt.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!