Met een sterke focus op social media, trendgevoelige items en een aanbod dat om de haverklap wisselt, heeft Loavies de hippe millennial letterlijk onder zijn duim. En het feit dat zijn assortiment daarmee ook in de categorie ‘fast fashion’ valt? Daar ligt het Nederlandse merk niet wakker van. Een gesprek met medeoprichter Jorn van Klooster over duurzaamheid, influencers en de negatieve lading die aan fast fashion kleeft.

De opkomst van ‘snelle mode’ ontging zeven jaar geleden ook Jorn van Klooster niet. Naast de snel groeiende online spelers wonnen ketens als H&M en Zara steeds meer terrein van traditionele modewinkels met seizoensgebonden collecties. “Klassieke kledingmerken wisten de consument steeds moeilijker te bereiken. Die wilde continu toegang tot de nieuwste trends”, zagen Van Klooster en zijn twee medeoprichters. “Daarin zagen wij onze kans.”

Zonder enige ervaring in de modebranche sprongen de drie ondernemers in het diepe en richtten ze Loavies op, destijds nog als multi-brand webshop. Met trendy, ‘unieke’ producten wilde het merk vooral vrouwen tussen de...