Via een carrière in de tabak (British American Tobacco), de drank (Bacardi), een paar jaar in de retail (Praxis en Pets Place/Boerenbond) en een tijd als zelfstandig ondernemer is Cora Kleinhout sinds 2019 formuledirecteur bij Gamma. “Net zoals je niet hoeft te roken om in de tabak te werken, hoef je ook geen klusser te zijn om bij een doe-het-zelfketen aan de slag te gaan”, vertelt ze in de RetailTrends-podcast. Vijf inzichten.


‘Waar is de confetti?’
De overstap van Bacardi naar Praxis was voor Kleinhout ‘echt wel wennen’. “Van het bouwen van een premium, fast moving merk met een lange strategische focus op drie à vier jaar kom je in de dagelijkse heartbeat van de retail waar je winkels opent”, legt ze uit. “Bij de eerste winkelopening van Praxis moest ik een folder laten maken met mijn team en ik kreeg van de operationele directeur de vraag: ‘Waar is de confetti?’” Bij Bacardi was het motto ‘hoe mooier hoe beter’ in de kleuren zwart en goud. “Toen moest ik ineens een folder maken met ballonnen en confetti op...