Na een moeilijk coronajaar probeert lingerieketen Livera zijn concurrenten op meerdere manieren de baas te blijven. Wat kunnen we zoal verwachten? Directeur Ruud Jacobse doet het uit de doeken.


Livera wist de coronadans niet te ontspringen maar de schade wel te beperken, vertelt Jacobse, die sinds 2012 aan het roer van de lingerieketen staat. “Het verlies zijn we niet meer te boven gekomen, maar toen we in de zomer vorig jaar weer open gingen ging het de goede kant op. We hebben vooral gekeken naar onze voorraden en de aanvoer hiervan." Toen vorig jaar bijna niemand op vakantie ging, besloot Livera een deel van de collectie niet te verkopen en te bewaren voor dit seizoen. "Zo hoefden we niet allemaal nieuwe collecties aan te schaffen en ziet de consument dit jaar alsnog een nieuw product in de winkel.”
 

Online groei
Naast het tactisch inzetten van de voorraden zet Livera meer in op online. “We hebben daar omzetten gerealiseerd die we op korte termijn nooit voor mogelijk hadden gehouden.” Waar de lingerieketen Instagram er twee jaar geleden...