Marc O’Polo zet fors in op internationale groei, buiten de Duitstalige landen. Hoe wil het modemerk dat doen? En wat zijn de plannen in Nederland? We vroegen het aan director international sales west Moritz Wehner.


Het verhaal van Marc O’Polo begint in 1967, in Stockholm. De Zweden Rolf Lind en Göte Huss richten samen met de Amerikaan Jerry O. Sheets het merk op. Ze willen het op een andere manier aanpakken: geen synthetische stoffen, maar natuurlijke materialen. Het eerste kledingstuk is een patchwork-shirt, gemaakt van handgeweven Indiaas katoen.


In de jaren zeventig komt Marc O’Polo met complete dames- en herenlijnen. Het merk zet zich op de kaart met een sweatshirt met een groot logo erop. In 1979 wordt in de Duitse stad Düsseldorf de eerste Marc O’Polo-winkel ter wereld geopend. In 1997 wordt de Duitser Werner Böck meerderheidsaandeelhouder en verhuist het hoofdkantoor naar Stephanskirchen, ten zuiden van München. Anno 2022 is zijn zoon Maximilian de ceo.


Een merk met een lange historie dus. Maar om het ook een zonnige toekomst te geven, is...