Sapph – bekend van de gekruiste bandjes boven het decolleté – bleef in het tijdperk na retailveteraan Roland Kahn in de luwte. Tot nu. Gesterkt met ruim anderhalf miljoen vers groeigeld wil de nieuwe eigenaar Hollands glorie terugbrengen in het merk.

 

Het verhaal van Sapph begint in 2005, als Rob Heilbron (bekend van het introduceren van O’Neill in Europa en als ceo van modemerk Mexx) het lingeriemerk op de markt brengt. Van een ‘softlaunch’ is geen sprake. Op billboards langs de snelweg prijken schaars geklede vrouwen met controversiële teksten, zoals oud-olympisch zwemster Inge de Bruijn met de quote ‘If you ain’t got the balls… You won’t get the score’.


Naast zorgen over de verkeersveiligheid – de pikante plaatjes zouden geregeld leiden tot ongelukken – wordt de campagne bestempeld als ‘semi-pornografisch’. En toch scoort het merk met de marketingstunt: al snel na de lancering in ons land geniet Sapph grote bekendheid bij het publiek in Nederland en in Europa. De storm (in een glas water) is nog niet gaan...