Bang & Olufsen slaat een andere toon aan met zijn strategie. Het audiomerk is bijna 100 jaar oud en heeft een nieuwe fanbase nodig. Een klus die niet zomaar geklaard is. Want in een drukke markt met grote jongens Apple, Bose en Dr. Dre moet Bang & Olufsen zijn eigen stem laten horen.

 

Het Amsterdamse Conservatorium Hotel is het toneel voor een ontmoeting met Tom McKenna, market director in de Benelux en het Verenigd Koninkrijk. Een gesprek met een Brit gaat dankzij alle bijbehorende beleefdheden vrijwel altijd als vanzelf. Dat geldt evengoed voor dit interview. Met een tikkeltje nervositeit misschien wel. Zo vaak staat McKenna (net als Bang & Olufsen) niet in de spotlights.

 

Volgend jaar blazen jullie 100 kaarsjes uit. Hoe wordt dat gevierd?

“Na jaren bouwen hebben we vorig jaar eindelijk de deuren van onze nieuwe flagshipstore in Londen geopend. Dat was een sleutelmoment in onze metamorfose. Die bestaat uit allerlei kleine veranderingen die de nieuwe generatie verliefd op ons laten worden.”

 

Met die eeuw aan ervaring draagt Bang & Olufsen...