Het coronavirus zet de wereld op zijn kop en zorgt voor een regelrechte crisis. Het resultaat? Serieuze en ernstige nieuwsberichten en zware gesprekken. Om het hier en daar een beetje lichter en luchtiger te maken, verschijnt elke woensdag een column van Hans Verstraaten over opmerkelijke zaken binnen de retail.

’Hallo? Met Peter Miedema.’
‘Ja, goedemorgen Peter, met Fons Peeters van de redactie van Jinek.’
‘Oh, hallo. Wat kan ik voor u doen?’
‘Volgens ons ben jij de enige viroloog die nog geen media-aandacht heeft gekregen. Wat op zich wel knap is.’
‘Dat is geen bewuste keuze hoor.’
‘Wij van Jinek gaan daar eens verandering in aanbrengen. Jij bent vanavond onze gast.’
‘Wat leuk! Wat verwacht u van me?’
‘Ten eerste dat je het woord u vervangt door je. We houden wel van een informeel sfeertje. Ten tweede dat je het over retail gaat hebben en hoe het virus daar toeslaat. Dat leek ons wel een leuke invalshoek.’
‘Wat is retail?’
‘Winkels, winkeliers. Action, Kruidvat,...