Het coronavirus zet de wereld op zijn kop en zorgt voor een regelrechte crisis. Het resultaat? Serieuze en ernstige nieuwsberichten en zware gesprekken. Om het hier en daar een beetje lichter en luchtiger te maken, verschijnt elke woensdag een column van Hans Verstraaten over opmerkelijke zaken binnen de retail.

Zoals wellicht bekend publiceert RetailTrends een maandelijks magazine, dagelijkse nieuwsbrieven en zo’n half dozijn events per jaar. Maar wij doen nog zoveel meer. Er zijn tenminste best veel mensen die dit denken.

Neem Moniek die ons afgelopen week mailde: "Ik heb Happy Socks besteld en heb ze binnen. Ik had alleen twee verschillende besteld. Nou heb ik twee dezelfde. Ik vind het eigenlijk leuker dat ik verschillende kan verzamelen. Kunnen jullie mij helpen een ander paar te sturen? Want de bestelling is niet zoals ik die verwacht had. Ik heb korte sneakersocks besteld in een leuke kleur. Kunnen jullie een andere leuke sneakersocks sturen met leuke kleuren maak niet uit welke." Sorry Moniek, wij hebben ter redactie geen Happy Socks op voorraad, ook niet in verschillende kleurtjes.

Of...