Het coronavirus zet de wereld op zijn kop en zorgt voor een regelrechte crisis. Het resultaat? Serieuze en ernstige nieuwsberichten en zware gesprekken. Om het hier en daar een beetje lichter en luchtiger te maken, verschijnt elke woensdag een column van Hans Verstraaten over opmerkelijke zaken binnen de retail.
Zoals wellicht bekend publiceert RetailTrends een maandelijks magazine, dagelijkse nieuwsbrieven en zo’n half dozijn events per jaar. Maar wij doen nog zoveel meer. Er zijn tenminste best veel mensen die dit denken.
Neem Moniek die ons afgelopen week mailde: "Ik heb Happy Socks besteld en heb ze binnen. Ik had alleen twee verschillende besteld. Nou heb ik twee dezelfde. Ik vind het eigenlijk leuker dat ik verschillende kan verzamelen. Kunnen jullie mij helpen een ander paar te sturen? Want de bestelling is niet zoals ik die verwacht had. Ik heb korte sneakersocks besteld in een leuke kleur. Kunnen jullie een andere leuke sneakersocks sturen met leuke kleuren maak niet uit welke." Sorry Moniek, wij hebben ter redactie geen Happy Socks op voorraad, ook niet in verschillende kleurtjes.
Of...
Het coronavirus zet de wereld op zijn kop en zorgt voor een regelrechte crisis. Het resultaat? Serieuze en ernstige nieuwsberichten en zware gesprekken. Om het hier en daar een beetje lichter en luchtiger te maken, verschijnt elke woensdag een column van Hans Verstraaten over opmerkelijke zaken binnen de retail.
Zoals wellicht bekend publiceert RetailTrends een maandelijks magazine, dagelijkse nieuwsbrieven en zo’n half dozijn events per jaar. Maar wij doen nog zoveel meer. Er zijn tenminste best veel mensen die dit denken.
Neem Moniek die ons afgelopen week mailde: "Ik heb Happy Socks besteld en heb ze binnen. Ik had alleen twee verschillende besteld. Nou heb ik twee dezelfde. Ik vind het eigenlijk leuker dat ik verschillende kan verzamelen. Kunnen jullie mij helpen een ander paar te sturen? Want de bestelling is niet zoals ik die verwacht had. Ik heb korte sneakersocks besteld in een leuke kleur. Kunnen jullie een andere leuke sneakersocks sturen met leuke kleuren maak niet uit welke." Sorry Moniek, wij hebben ter redactie geen Happy Socks op voorraad, ook niet in verschillende kleurtjes.
Of neem Debby: "Ik heb jullie gebeld en kreeg een mevrouw aan de lijn die zei dat ze niet wist waar ik het over had. Wat een laffe reactie! Vandaar per mail: ik heb twee weken geleden vier beha’s besteld en die zijn nog steeds niet binnen!!! Twee weken!!! Ik geef u nog drie dagen, dan stap ik naar Kassa!!! Ik ben woedend!!!" Sorry Debby. Wij hebben ter redactie ook geen voorraadje beha’s.
Of neem Lizette: "Kunt u de 67 euro die ik voor de glijbaan heb betaald terugstorten? Ik ben er niet tevreden over en de kinderen al helemaal niet! Graag spoedig antwoord! Ik ben zeer ontevreden!"
En dan kwam recent nog deze klacht binnen, van mevrouw Van den Brink: "Waar zijn jullie mee bezig zeg!!! Die zogenaamde sexy panty’s zijn nu al stuk!!! Hoe gaan jullie dat oplossen??? Ik wil dat jullie dit oplossen!!!!!"
Aangezien wij als redactie geen handeltjes hebben in onder meer Happy Socks, beha’s, glijbanen en zogenaamde sexy panty’s is de vraag: wat is hier aan de hand? Dit is er ongeveer aan de hand: aangezien wij nogal veel over retail en retailers schrijven zijn we goed te vinden op internet als iemand een retailnaam of een retailwebshop intikt – vooral als je erg slordig zoekt, en gepikeerde, boze, woedende consumenten zoeken doorgaans nogal erg slordig. En dan komen ze, stom toevallig, bij RetailTrends terecht. Wat ook wel mooi is. Zo maken we rechtstreeks kennis met De Woedende Klant. Dit hebben we er tot op heden van geleerd:
- Die Boze Klant is doorgaans een zij. Een zij met de neiging meer uitroeptekens te gebruiken dan er kilometerpalen staan tussen Vlissingen en Delfzijl.
- Ze vallen nogal in herhaling. Ja, zeg dat wel, wat vallen ze vaak in herhaling zeg. Hé, hadden we al gezegd dat die woedende vrouwen wel erg vaak in herhaling vallen?
- Wij hebben inmiddels een onnoemelijke bewondering voor die mensen die dag in dag uit achter een servicedesk zitten en een lawine van klachten van woedende vrouwen in ontvangst moeten nemen.
Nou ga ik even een mailtje beantwoorden van een woedende mevrouw die op zoek is naar de contactgegevens van Specsavers te Schagen. ‘Beste mevrouw, Gedempte Gracht 35, 0224/786010, vriendelijke groet, RetailTrends BV.’