Het coronavirus zet de wereld op zijn kop en zorgt voor een regelrechte crisis. Het resultaat? Serieuze en ernstige nieuwsberichten en zware gesprekken. Om het hier en daar een beetje lichter en luchtiger te maken, verschijnt elke woensdag een column van Hans Verstraaten over opmerkelijke zaken binnen de retail.

“Minister Wiebes, hartelijk welkom in onze uitzending! Leuk dat u in deze hectische tijden even aan Den Haag kan ontsnappen!”
“Graag gedaan hoor. Ik ontsnap altijd graag aan Den Haag. Ik mis daar eerlijk gezegd geniale geesten van mijn niveau.”
“Minister Wiebes, u heeft nogal wat opzien gebaard. Tegen ondernemers die de wanhoop nabij zijn zei u: dan moet je maar wat creatiever worden. Wat bedoelde u daar precies mee?”
“Ik bedoelde dat je als ondernemer dan maar wat creatiever moet worden.”
“U legt het altijd zo helder uit.”
“Klopt.”
“Kunt u eens een voorbeeld geven van een ondernemer die dankzij creativiteit er weer helemaal bovenop kwam?” “Denk bijvoorbeeld aan Steve Jobs. Die had een slecht lopend...