Het coronavirus zet de wereld op zijn kop en zorgt voor een regelrechte crisis. Het resultaat? Serieuze en ernstige nieuwsberichten en zware gesprekken. Om het hier en daar een beetje lichter en luchtiger te maken, verschijnt elke woensdag een column van Hans Verstraaten over opmerkelijke zaken binnen de retail.

“Goedemorgen, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u doen?”
“Ja, met slagerij Van Hasselt uit Tiel. Er heeft net een klant aan mijn varkensworst gezeten. De klant was bejaard. Is dat besmettelijk?”
“Ik verbind u even door met onze huisviroloog Liesbeth.”

“Goedemorgen, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u doen?”
“Ja, met Marcel Boekhoorn.”
“Marcel, wat leuk! Hoe gaat het nu met je?”
“Beroerd. Iedereen vindt me opeens een loser. En een Marcel Boekhoorn wordt niet graag een loser genoemd.”
“Ik verbind je door met onze huispsycholoog, Marcel. Sterkte!”

“Goedemorgen, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u...