Het coronavirus zet de wereld op zijn kop en zorgt voor een regelrechte crisis. Het resultaat? Serieuze en ernstige nieuwsberichten en zware gesprekken. Om het hier en daar een beetje lichter en luchtiger te maken, verschijnt elke woensdag een column van Hans Verstraaten over opmerkelijke zaken binnen de retail.
“Goedemorgen, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u doen?”
“Ja, met slagerij Van Hasselt uit Tiel. Er heeft net een klant aan mijn varkensworst gezeten. De klant was bejaard. Is dat besmettelijk?”
“Ik verbind u even door met onze huisviroloog Liesbeth.”
“Goedemorgen, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u doen?”
“Ja, met Marcel Boekhoorn.”
“Marcel, wat leuk! Hoe gaat het nu met je?”
“Beroerd. Iedereen vindt me opeens een loser. En een Marcel Boekhoorn wordt niet graag een loser genoemd.”
“Ik verbind je door met onze huispsycholoog, Marcel. Sterkte!”
“Goedemorgen, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u...
Het coronavirus zet de wereld op zijn kop en zorgt voor een regelrechte crisis. Het resultaat? Serieuze en ernstige nieuwsberichten en zware gesprekken. Om het hier en daar een beetje lichter en luchtiger te maken, verschijnt elke woensdag een column van Hans Verstraaten over opmerkelijke zaken binnen de retail.
“Goedemorgen, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u doen?”
“Ja, met slagerij Van Hasselt uit Tiel. Er heeft net een klant aan mijn varkensworst gezeten. De klant was bejaard. Is dat besmettelijk?”
“Ik verbind u even door met onze huisviroloog Liesbeth.”
“Goedemorgen, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u doen?”
“Ja, met Marcel Boekhoorn.”
“Marcel, wat leuk! Hoe gaat het nu met je?”
“Beroerd. Iedereen vindt me opeens een loser. En een Marcel Boekhoorn wordt niet graag een loser genoemd.”
“Ik verbind je door met onze huispsycholoog, Marcel. Sterkte!”
“Goedemorgen, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u doen?”
“Ik heb net een klant erop gewezen dat hij zich niet houdt aan de anderhalve meter en nu wil hij me in elkaar slaan.”
“Ik verbind u direct door met onze afdeling Anger Management.”
“Oh shit, ik heb een bloedneus.”
“Dan verbind ik u door met onze afdeling Spoedeisende Hulp.”
“Goedemorgen, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u doen?”
“This is Glenn Fogel.”
“Ah, mr booking.com himself! How can I help you?”
“Everybody hates me.”
“Aha. Sorry, but our house psychologist is busy right now with the HEMA. Is our Reputation Management Unit perhaps a good alternative?”
“Yes! Oh yes, please! Please!”
“Goedemorgen, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u doen?”
“Ja, met Tjeerd, Tjeerd Jegen. Ik zie het echt niet meer zitten.”
“Hé, weer de HEMA. Eens kijken of onze huispsycholoog al is uitgepraat.”
“Goedemiddag, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u doen?”
“Ja, met Gijs van Gijs’ Kledingparadijs uit Geldermalsen. Ik ben failliet. Wat nu?”
“Ik verbind u door met onze afdeling Failliet, Wat Nu?”
“Goedemiddag, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u doen?”
“Ja, ook goedemiddag. U spreekt met Eric Brenninkmeijer en...”
“Hé, weer een miljardair aan de lijn! Wat leuk! Wat kunnen we voor u doen, meneer Brenninkmeijer?”
“Mijn familie wil 1475 kledingwinkels verkopen maar dat wil nog niet zo vlotten. Ik dacht misschien dat er bij jullie iemand rondloopt die ons een eindje op weg kan helpen.”
“Ja hoor. Ik verbind u door met Bart. Bart heeft gisteren nog op Marktplaats een peperdure e-bike aan een blind vrouwtje verkocht.”
“Hé, klinkt goed!”
“Goedemiddag, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u doen?”
“Bob hier, van Bob’s Spare Ribs Paradise. Ik ben dringend op zoek naar een nieuwe winkelformule. Hebben jullie er eentje? Liefst digitaal.”
“Vast wel. Ik verbind je even door met Wendy. Ze is zelf net begonnen met een digitaal platform voor de verkoop van e-bikes en puppies.”
“Goedemiddag, met de anderhalvemeterretailservicedesk, wat kan ik voor u doen?”
“Goedemiddag mevrouw, ik wil mijn hele winkel volplakken met stickers met 'Honderd procent gecertificeerd duurzaam' erop. Kan ik daar toch geen problemen mee krijgen met een of andere instantie?”
“Ik verbind u even door met onze afdeling Alles is duurzaam.”
“Goedenavond, u spreekt met de anderhalvemeterretailservicedesk. Momenteel zijn wij gesloten. Voor dringende vragen kunt u terecht bij Mona Keijzer: 06/41546679.”