Het coronavirus zet de wereld op zijn kop en zorgt voor een regelrechte crisis. Het resultaat? Serieuze en ernstige nieuwsberichten en zware gesprekken. Om het hier en daar een beetje lichter en luchtiger te maken, verschijnt elke woensdag een column van Hans Verstraaten over opmerkelijke zaken binnen de retail.

07.03 uur
“Luisteraars, welkom. Op dit vroege uur hebben we Tjeerd Jegen te gast, de opperbaas van de HEMA. Welkom, Tjeerd! Gisterenavond laat deed het gerucht de ronde Ahold Delhaize de HEMA wil overnemen. Klopt dat gerucht, Tjeerd?”
“Ik kan het noch bevestigen noch ontkennen. Maar het zou natuurlijk een gouden deal zijn: HEMA en Albert Heijn, dat is tweehonderd procent synergie. Maar Frans heeft nog geen contact met me opgenomen.”
“Wie is Frans?”
“Frans Muller, de ceo van Ahold Delhaize.”
“Wij hebben zojuist een woordvoerder van Ahold Delhaize gesproken en die verwijst het gerucht naar de prullenbak.”
“Ach, weet je, bij dit soort zaken waar gigabelangen spelen komen er nooit woordvoerders aan te pas.”
...