Augmented en virtual reality drukken steeds meer hun stempel op de retailsector en door de coronacrisis raakt die ontwikkeling in een stroomversnelling. Ook kleding passen kan anno 2021 ‘gewoon’ virtueel. Maak kennis met de paskamer van de toekomst.


Social distancing, blokjesverjaardag en anderhalvemetersamenleving: wie had ooit gedacht dat deze termen tot het – daar heb je er weer één – ‘nieuwe normaal’ zouden behoren. Ook in 2021 geven we elkaar geen hand maar een elleboog, vieren we verjaardagen niet groots maar klein en mijden we massaal drukke plekken, zoals de winkelstraat.


Dat laatste dwingt retailers al bijna een jaar tot het bedenken en uitvoeren van creatieve technologische innovaties. Door augmented en virtual reality wordt de digitale ervaring steeds rijker en begint onlineshoppen steeds meer te lijken op the real deal. Zo lanceerde Made.com in het najaar een virtuele showroom voorzien van de nieuwste interieuritems en introduceerde L’Oréal in november een virtuele make-uplijn voor social media. 


Ook het passen van kleding...