Vrijwel elk modemerk is intussen online verkrijgbaar. Het maakt de mogelijkheden voor de onlineshopper eindeloos. Met als resultaat dat de klant door de bomen het bos niet meer ziet en steeds terugvalt op vertrouwde merken, zo merkte Maison365 op. Het platform bedacht er wat op: een stylingadvies op maat, speciaal voor drukke vrouwen die er weinig aan toekomen om zelf te shoppen. RetailTrends sprak erover met ceo Maarten Valk. 


Wat is Maison365 precies?
“Bij Maison365 krijgen vrouwen middels een persoonlijk stijladvies een kledingbox thuisgestuurd met drie sets kleding. Het concept is gestart met de mix-en-matchfilosofie van styliste Danie Bles, Wij zijn eigenlijk de schakel tussen stylisten, klanten en merken. Klanten melden zich aan op ons platform, waarna ze een uitgebreide quiz doorlopen. Via de quiz halen wij heel veel informatie op bij de klant om te achterhalen waar zij precies naar op zoek zijn. 


Daarna koppelen we de klant aan een styliste die met de klant in gesprek gaat. Dat vind ik de magie van het concept. De styliste gaat vervolgens op basis van het gesprek online...