RetailTrends belt iedere week met een expert over een opvallende actuele ontwikkeling. Deze keer: Gerrit Piksen, programmamanager van het onderzoek Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland over de onlangs gepubliceerde ranking. 

 

Rituals is voor het tweede jaar op tijd uitgeroepen als klantvriendelijkste bedrijf van Nederland en wordt op de hielen gezeten door bol.com. Wat maakt Rituals tot zo’n geliefd merk, en waar is Coolblue eigenlijk gebleven? Waarom zijn er eigenlijk geen supermarkten te vinden in de top 10?

 

Rituals werd vorige week voor het tweede jaar op rij uitgeroepen als klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Wat doet dit merk anders dan andere bedrijven?

“Eén van de zaken die Rituals het afgelopen jaar – en het jaar ervoor – goed heeft aangepakt, is de omschakeling naar online. Zo boden ze vaste klanten online dezelfde ervaring als offline, door bijvoorbeeld pakketjes zelf thuis te bezorgen of private shopping-events te organiseren. De offline klantervaring hebben ze overgeheveld naar online. En dat doen zij net wat beter dan andere bedrijven. Bij Rituals klopt het hele plaatje. Multichannel hebben ze dondersgoed voor elkaar. En dat berust niet op toeval. Het is altijd top. Dat zie je ook...