RetailTrends belt iedere week met een expert over een opvallende actuele ontwikkeling. Deze keer: merkbouwer en retailkenner Kitty Sluys, over de samenwerking waarbij HEMA sekspeeltjes van EasyToys in het assortiment opneemt.


HEMA heeft in samenwerking met EasyToys een lijn met onder meer vibrators en een erotische giftset gelanceerd. De collectie is verkrijgbaar in 285 filialen. De categorie ‘sexual wellness’ wordt daarmee nieuw toegevoegd aan het assortiment van de grotere HEMA-filialen. Ook zijn de artikelen online te verkrijgen. Unitmanager Tamara van Geest van HEMA zegt dat seksueel plezier bij de retailer wordt gezien als 'iets heel gewoons'. "Daarom past het ook goed bij ons om deze intieme speeltjes nu op een toegankelijke manier te verkopen."


Waarom denkt u dat HEMA seksspeeltjes aan het assortiment toevoegt? 

“Dat is voor mij dé grote vraag. Ik ben van mening dat het helemaal niet slim is. Voor mij valt het onder de noemer rare capriolen. Ze doen hun eigen basis-merkwaarde teniet. Die gaat over simpel, puur Hollands, gewone mensen en eenheidsprijzen. En de kracht is: op alles staat het eigen HEMA-merk. Je hebt nooit kunnen weten waar of door wie het eigenlijk echt geproduceerd is.
...