Het coronavirus zet de wereld op zijn kop en zorgt voor een regelrechte crisis. Het resultaat? Serieuze en ernstige nieuwsberichten en zware gesprekken. Om het hier en daar een beetje lichter en luchtiger te maken, verschijnt elke woensdag een column van Hans Verstraaten over opmerkelijke zaken binnen de retail.

Het zijn barre tijden voor retailers. Maar ook voor klanten. En al helemaal voor deze klant van Jumbo te Wateringen, Zuid-Holland. De manier waarop zij is behandeld, ja, de manier waarop zij is bedonderd is werkelijk schandalig. Familie Van Eerd, dat je op deze manier met een klant omgaat – jullie moeten je schamen.

En dan hier de klacht:
"Vrijdag 3 april heb ik drie verpakkingen verse varkensknakworst van eigen merk Jumbo gekocht, drie voor acht euro. Tot mijn stomme verbazing zag ik bij het openen van één verpakking zeven knakworsten en in de andere verpakkingen zaten acht en negen stuks, maar op alle verpakkingen staat 420 gram vermeld wat mij uiteraard vreemd leek. Dus ben ik alles gaan nawegen.

Wat schetst mijn verbazing, de ene verpakking met zeven weegt 343...