Onze columnist Hans Verstraaten lijkt een neus te hebben voor opmerkelijke zaken binnen de retail. Hij is de beroerdste niet en deelt ze graag met ons. Elke woensdag om precies te zijn.
Eergisteren bleek uit een onderzoek dat slechts 23 procent van de consumenten in blije verwachting is van virtual en augmented reality in onze retail. Poeh. Dat lucht op. Ik keek er namelijk totaal en helemaal niet naar uit, naar die virtual en augmented reality. Een paar jaar geleden was het ineens de trend en in mijn hoofd kwamen allerlei onaangename situaties tot leven.
Ik loop met mijn partner door de stad. Plotseling zegt mijn telefoon, aangesloten op de wereld van virtual en augmented reality: “Hans, jij bent toch zo gek op bizarre porno? Als je hier linksaf slaat is er een winkeltje met de meest bizarre porno. Aanradertje hoor!” Het blijft nog lang onrustig in mijn hoofd en vooral in het hoofd van mijn partner.
De sprekende spiegel, die zou ook erg belangrijk worden in de wereld van virtual en augmented reality. Die zou in het pashokje je gaan lastigvallen met allerlei adviezen. “Alwéér een blauw...
Onze columnist Hans Verstraaten lijkt een neus te hebben voor opmerkelijke zaken binnen de retail. Hij is de beroerdste niet en deelt ze graag met ons. Elke woensdag om precies te zijn.
Eergisteren bleek uit een onderzoek dat slechts 23 procent van de consumenten in blije verwachting is van virtual en augmented reality in onze retail. Poeh. Dat lucht op. Ik keek er namelijk totaal en helemaal niet naar uit, naar die virtual en augmented reality. Een paar jaar geleden was het ineens de trend en in mijn hoofd kwamen allerlei onaangename situaties tot leven.
- Ik loop met mijn partner door de stad. Plotseling zegt mijn telefoon, aangesloten op de wereld van virtual en augmented reality: “Hans, jij bent toch zo gek op bizarre porno? Als je hier linksaf slaat is er een winkeltje met de meest bizarre porno. Aanradertje hoor!” Het blijft nog lang onrustig in mijn hoofd en vooral in het hoofd van mijn partner.
- De sprekende spiegel, die zou ook erg belangrijk worden in de wereld van virtual en augmented reality. Die zou in het pashokje je gaan lastigvallen met allerlei adviezen. “Alwéér een blauw shirt, Hans? Doe eens wat meer gewaagd. Kijk, ik tover je shirt even paars in mijn spiegel. Geweldig, toch?” “Maar ik wil gewoon een blauw shirt.” “Nou, ik vind van niet en...” En daar ga ik voor het eerst in mijn leven in gevecht met een spiegel.
- Helemaal erg: de sprekende koelkast. “Goedenavond meneer Verstraaten, de melk is bijna op.” “Weet ik, ik ga zo meteen naar de Albert Heijn.” “Goedenavond meneer Verstraaten, de melk is bijna op.” “Ik zeg toch: weet ik. Ik ga zo meteen naar de Albert Heijn.” “Goedenavond meneer Verstraaten, de melk is bijna op.” En daar ga ik voor het eerst in mijn leven een koelkast aanvallen met een kettingzaag.
Het is met virtual en augmented reality net als met AI in de retail: het is de toekomst die almaar niet wil komen. Godzijdank.