Ceo Audrey van Ham van Christine le Duc is trots. De erotiekketen heeft de coronacrisis goed doorstaan. Dankzij online, waar diverse initiatieven zijn ontplooid. Maar ook dankzij het tijdig snijden in het winkelnetwerk, al vóór de crisis. “Gelukkig hebben we dat gedaan, anders waren we er misschien niet meer geweest.”


Christine le Duc heeft online een goed jaar achter de rug. Ten opzichte van 2019 was er volgens ceo Audrey van Ham sprake van een verdubbeling van de omzet. “Met pieken tot een verdriedubbeling. Dat is een mega-resultaat.” Speeltjes voor koppels waren populair, maar er werd ook veel lingerie gekocht. “Zestig procent van de omzet komt uit lingerie. Vrouwen kochten vaak voor zichzelf, waar het vroeger vaak mannen waren die het voor hun partner kochten.”


Belangrijke periodes voor Christine le Duc waren de weken rond Black Friday en kerst. Maar ook in de zomer gingen de verkopen goed. “Mensen zijn zich blijkbaar toch anders gaan oriënteren. Ze konden niet op vakantie...