Wibra verloor zo’n drie miljoen euro per week in de eerste periode van de lockdown deze winter. De discounter had daarnaast nog een robbertje te vechten met vakbond FNV over het inhalen van niet-gewerkte uren. Ondertussen kampt ook Wibra met de krapte op de arbeidsmarkt én lanceerde het een webshop. “Ook hier slaan we ons doorheen”, zegt ceo Bas Duijsens tegen RetailTrends. Zes vragen.


Laten we beginnen met de webshop. Hoe gaat het daarmee?
“Tijdens de lockdown lag de online-omzet substantieel hoger dan nu. Mensen kwamen niet naar de winkel, dus dat is evident. De omzet is momenteel dalende. Begin dit jaar is de webshop in anderhalve week opgetuigd, maar daar zitten veel dingen in die niet kloppen. Daarom bouwen we de webshop nu opnieuw en professioneel op. Zodat je bijvoorbeeld ook voorstellen krijgt van wat andere klanten kopen. Dat zat er nog allemaal niet in. Ik verwacht dat het met een week of vier tot zes staat.”


Verkoopt de webshop inmiddels meer dan Wibra’s schoonmaakproduct Dasty?
“Je kan zeker meer bestellen dan...