Kinderkledingmerk Tumble 'N Dry ging aan het begin van de coronacrisis failliet. Maar het in 2007 opgerichte merk maakte een doorstart. Hoe staat het ervoor na anderhalf jaar? We vroegen het aan algemeen directeur Lieske Dekkers.


Het ging al enkele jaren niet goed met Tumble 'N Dry toen het coronavirus in maart 2020 de kop opstak, zo leert een blik in de jaarrekeningen. In 2018 was er een verlies van 635 duizend euro, in 2017 stond het bedrijf bijna 2,5 miljoen in het rood. Tumble 'N Dry kwam dan ook al snel in de problemen nadat het half maart uit voorzorg de zeven winkels had gesloten. Anderhalve maand later vroeg Tumble 'N Dry het faillissement aan.


“De oude organisatie was opgebouwd vanuit wholesale”, legt algemeen directeur Lieske Dekkers uit. En in de loop der tijd, onder verschillende eigenaren, werd er uitgebreid: Tumble 'N Dry werd een omnichannelmerk. “In de eerste periode van corona werd heel duidelijk hoe log die organisatie was. Die was niet flexibel genoeg om op die veranderende marktsituatie in te spelen. De eerste golf was de nekslag.”
 

...