Hallo Haibu, vaarwel Kapperskorting.com. De naam van je webshop veranderen, dat doe je niet zomaar. Ceo Kayo Klein Obbink blikt terug en kijkt vooruit.


Shampoo, wax, krultangen, tondeuses. Maar ook dagcrème, lipstick, mascara en zijden kussenslopen. Nee, de naam Kapperskorting.com dekte al jaren de lading niet meer. Bovendien maakte dat woordje 'korting' het ook wat plat, terwijl de webshop juist ook service wil bieden. Met onder meer blogs, tutorials, zeven dagen in de week klantenservice, same-day delivery en achteraf betalen.


Toch werd er lang getwijfeld: is een naamswijziging wel verstandig? “Uit onderzoek bleek dat Kapperskorting.com een sterk merk was, met een grote naamsbekendheid in de markt”, zegt ceo Kayo Klein Obbink.


Vanwege het inmiddels veel bredere aanbod was in 2017 de fysieke winkel in Amersfoort wel onder een andere naam geopend: Haibu Experience Center. Haibu (spreek uit: hai-boe) is een samensmelting van 'hair' en 'beauty'. Ook de Duitse webshop heet Haibu, evenals het eigen magazine dat twee keer per jaar exclusief voor een groep klanten...