Van startup naar miljoenenbedrijf. Het lukte drie Groningse studenten met houten horloges. WoodWatch wil zich ontwikkelen tot een breed lifestylemerk met duurzame materialen, vertelt medeoprichter Kevin van der Veer.


WoodWatch bestaat sinds 2013. Kevin van der Veer richtte het bedrijf op met medestudenten Jeroen Westerbeek en Daniël Salimian. “Jeroen en Daniël studeerden econometrie en ik bedrijfskunde”, vertelt Van der Veer. “We kwamen op het idee omdat we destijds veel over e-commerce en merken aan het sparren waren. Daniël was mijn huisgenoot en Jeroen was zijn studiegenoot.”


En waarom houten horloges? “We vonden het een heel tof product. Een natuurproduct. Sustainable. En we dachten: waarom is dat hier nog niet? Heel simpel: let’s try it.” 


De drie begonnen voorzichtig, met drie verschillende designs. In China vonden ze een fabrikant. “Er hangt vaak een negatieve sfeer omheen, maar dat hoeft helemaal niet. We kunnen daar een hoge kwaliteit producten laten maken. In Europa lukt dat niet, de combinatie hout en een...