Mango kende enkele moeizame jaren, maar sinds 2018 is de weg omhoog gevonden. En de Spaanse kledingketen kwam ook goed uit de coronacrisis. In Nederland ziet Mango nog veel groeimogelijkheden, vertelt expansiedirecteur Daniel López aan RetailTrends.


De nettowinst? Met 67 miljoen euro vorig jaar drie keer zo hoog als in 2019. De brutobedrijfswinst? Met 423 miljoen euro twee keer zo hoog. De omzet? Met ruim 2,2 miljard euro maar net onder het record van 2019. Ja, het waren klinkende cijfers die Mango onlangs presenteerde.


Dan dringt zich natuurlijk de vraag op hoe het Mango in Nederland vergaat, waar de in 1984 opgerichte Spaanse keten 28 winkels en een webshop heeft. Maar helaas. “We delen geen cijfers over de afzonderlijke markten”, zegt expansiedirecteur Daniel López via een videoverbinding vanuit het hoofdkantoor in Barcelona.

Het hoofdkantoor van Mango in Barcelona


Van de jaarrekening die Mango Nederland...