Jamin heeft een nieuwe dagelijkse leiding in Nederland: Thijs Hermans, Toon van Dijk en Jeroen Bonten gaan de kar trekken bij de snoepwinkelketen. Waar gaat de nieuwe generatie zich op richten en hoe zien de groeiplannen er na de recentelijke opening in Duitsland eruit? We bellen erover met oud-ceo Maarten Steinkamp. 

 

Het stokje van algemeen directeur geeft u door aan de nieuwe generatie: Thijs Hermans, de zoon van uw compagnon Kees Hermans. Laat u de Nederlandse divisie van Jamin over in vertrouwde handen? 
“Absoluut. Thijs heeft zijn strepen bij Jamin de afgelopen jaren meer dan verdiend in zijn rol als creative director. Met Toon van Dijk halen we een heel ervaren kracht in huis: bij Superunie heeft hij veel kennis opgedaan in onder meer inkoop. Tot slot hebben we het vertrouwde gezicht van Jeroen Bonten als cfo, die al zo’n vijf jaar op zijn stoel zit. Ik twijfel er dus niet aan dat de dagelijkse leiding in goede handen is.”

 

Waarom deze wissel van de wacht? 
“Na relatief zware jaren tussen 2010 en 2015 hebben we sinds 2019 te maken met een groeispurt. Omdat het bedrijf zich anders ontwikkelt, moeten we het ook anders inrichten. Groei managen is soms...