Bol.com, MediaMarkt en Coolblue zijn gewaarschuwd. HelloTV, tot voor kort bekend als PlatteTV, wil binnen drie jaar dé autoriteit zijn op het gebied van tv's in Nederland. Hoe dan? RetailTrends vroeg het aan director marketing & e-commerce Erik-Jan Koense.


PlatteTV. In 2004 was dat een prima naam. Lekker duidelijk. Je wist als klant meteen waar je aan toe was: hier verkopen ze niet van die grote bakken, hier verkopen ze platte tv's. Maar inmiddels zijn alle tv's plat.


Het bedrijf, met het hoofdkantoor in Arnhem, worstelde dan ook al een tijdje met die naam. En ook om een andere reden. “Onze kracht zit 'm erin dat we echt de dialoog zoeken met klanten”, zegt director marketing & e-commerce Erik-Jan Koense. En dat aspect kwam niet tot uitdrukking in de oude naam. Nu wel: HelloTV.


Drie vragen

Want contact zoeken met klanten is belangrijk, vinden ze bij HelloTV. Zowel online als in de winkel. ‘Voor jou is er maar één tv de beste’ is het motto. Daarbij draait het om drie vragen, legt Koense uit. “Met wie kijk je? Wat kijk je? Waar kijk je?” Want het maakt nogal uit of iemand in zijn eentje kijkt of met vrienden. Of de klant een sportliefhebber is of een fervent...