Sephora wordt gezien als een toonaangevende beautyketen. Met zo'n drieduizend winkels, 36 duizend medewerkers en een miljardenomzet is het dan ook een speler van formaat. Maar Sephora moet zichzelf opnieuw uitvinden, vertelde president Europe & Middle East Sylvie Moreau tijdens de retailconferentie Shoptalk Europe in Londen.


"Jullie kennen vast Sephora", begint Sylvie Moreau, sinds een jaar president Europe & Middle East bij de beautyketen. "Misschien zijn jullie eens in een winkel van ons geweest, hebben jullie iets online gekocht of zagen jullie een campagne. Maar kennen jullie Sephora ook écht?"


Moreau lijkt te bedoelen: waarschijnlijk niet. Want zelf viel ze naar eigen zeggen van de ene verbazing in de andere. En dat terwijl ze toch al meer dan 25 jaar in de beautyindustrie werkt.


En het moet gezegd: de cijfers van 'de enige wereldwijde prestige beauty retailer' zijn indrukwekkend. "Actief in 36 landen met zo'n drieduizend winkels en 36 duizend medewerkers, van wie 25 duizend beauty-adviseurs." En hoewel ze het er zelf niet bij zegt: met een miljardenomzet.


Een disruptor

Sephora is volgens Moreau sinds de start, in 1969, een disruptor. Het begint met een...