RetailTrends besteedt deze week, landelijke Week van Duurzaamheid, uitgebreid aandacht aan Changemakers in Retail: ondernemers die winst voor hun bedrijf combineren met winst voor de wereld. Lush lanceerde dit jaar beleid voor transgender medewerkers die in transitie gaan.


Elk mens is anders en werkgevers moeten daaraan ruimte geven. Dat is de kern van het beleid voor transgender medewerkers van Lush. Ruby Lee van Hoorn, brand communications lead bij de cosmeticaketen, licht toe. 
 

Op de Internationale dag van transgender-visibiliteit, 31 maart jongstleden, lanceerde de Britse cosmeticaketen Lush in ons land nieuw beleid: specifiek gericht op ‘de best mogelijke ondersteuning vanuit de werkomgeving’ van transgender personen. 
 

Lush-medewerkers die in transitie gaan kunnen tot 33 weken verlof opnemen over een periode van ten minste tien jaar – en tijdens dat verlof worden ze volledig doorbetaald. Het bedrijf sprak in het persbericht over het creëren van de ‘juiste ondersteuning- en beschermingsmechanismen voor medewerkers in transitie’ en ‘meer gelijkwaardigheid voor transgender personen’.
 

70.000 mensen

De cijfers duiden erop dat de...