Een trouwjurk voor nog geen dertig piek, een geurtje voor 4,99 euro. Zeeman krijgt al jaar en dag de handen op elkaar met zijn marketingstrategie. Het brein hierachter is Caroline van Turennout, directeur marketing en e-commerce. Hoe nuchterheid en lef een stoffige discounter nieuw leven inblazen.

U werkt sinds 2014 bij Zeeman. Wat was uw beeld voordat u er aan de slag ging? 
“Ik was geen vaste Zeeman-klant, maar het was me opgevallen dat het merk een grote gunfactor had. De campagne met de gele onderbroek was net geweest en Zeeman had een stunt uitgehaald op de Amsterdam Fashion Week (waar na afloop van de drukbezochte show van het ‘nieuwe modemerk Frank’ bleek dat Zeeman erachter zat, red.). En bovendien kwam ik op een congres oud-collega Wilma Veldman tegen die op dat moment bij Zeeman zat. Ze was daar inkoopdirecteur en ze was zó enthousiast over het bedrijf.” 

U vond niet dat Zeeman een stoffig imago had? 
“Als marketeer kijk je er natuurlijk al snel vanuit het merkoogpunt naar. Ik vond het interessant: een misschien wat...