Klanten willen geen producten maar oplossingen en content is de schakel tussen die twee. Wie denkt als een mediamerk kan zijn bereik meer en beter verzilveren. Met een aantal tips breng je deze visie laagdrempelig in de praktijk. Goed nieuws: je hoeft het wiel niet helemaal zelf uit te vinden.

Branded content

Winkels – zowel online als fysiek – bereiken heel veel consumenten en hebben daarmee een grote mediawaarde voor merken. Vaak is die waarde nu nog verborgen, zoals we lieten zien in eerdere analyses in RetailTrends (april 2020 en oktober 2020). Het kan gaan om merken van leveranciers, maar de retailer zelf kan ook een merk zijn en dan de merkwaarde van zijn winkels benutten. Als winkels hun content aan elkaar, hun klanten én de operatie verbinden gaat de consumentenreis ook buiten de koopfase om geld opleveren. Dat gebeurt op dit moment onvoldoende en dat is een gemiste kans. Hoe breng je deze visie in de praktijk? 

Stap 1 Creeër bereik
Om de waarde van bereik te benutten moet je eerst bereik creëren. Dat gaat niet vanzelf. Consumenten hebben veel keuze en die neemt alleen maar toe omdat er steeds meer aanbieders komen. Klanten komen alleen naar je toe als je iets bijzonders te...