Lopen op schoenen van kauwgom. Het klinkt gek en vooral wat plakkerig, maar het Amsterdamse Publicis Groupe bewijst met Gumshoe dat het kan. Het marketingbureau wil met de sneakers bewustzijn creëren onder jongeren én een boodschap meegeven, vertelt creatief directeur Mischa Schreuder. Want jaarlijks gooien we kilo’s aan kauwgom op straat en dat moet anders.


8
Gumshoe plaatst in samenwerking met kauwgommerk Sportlife bakjes van gerecycled kauwgom op schoolpleinen waar leerlingen hun stukjes in kunnen gooien. “Daar plaatsen we een muurschildering bij, van bijvoorbeeld Marilyn Monroe die een bel blaast. We hebben ze ook van Audrey Hepburn en van bekende Nederlanders die zich hebben aangesloten bij het merk.” In totaal zijn er acht verschillende muurschilderingen.


3
Gumshoe is bedacht door PublicisGroupe en kwam tot stand door de samenwerking van drie verschillende partijen. PublicisGroupe bracht alle partijen bijeen en verzorgt de marketing, Explicit Wear fabriceert de schoen en Gum-tec zorgt voor de technologie om van kauwgom rubber te maken.


10x
Gumshoe is niet uit op het maken van winst. “De uren die we maken zijn een investering vanuit Publicis...