Het failliete lifestylemerk Hutspot vindt een doorstart onder de vleugels van de familie achter Dille & Kamille. Wat zijn de plannen met de voormalige RetailRookie? Daarover sprak RetailTrends met Hans Geels, algemeen directeur van Dille & Kamille. 


Het is de eerste keer dat Dille & Kamille een overname doet, of niet?
“Jazeker. De allereerste keer. En misschien ook wel de enige keer. Het zat niet in de planning, maar we zagen een conceptueel sterk merk dat opeens zijn deuren moest sluiten. Het zou heel jammer zijn geweest als een opkoper er met de buit vandoor was gegaan. Dan hadden we Hutspot nooit meer teruggezien en dat was doodzonde geweest.”


Hoe past Hutspot binnen de strategie van Dille & Kamille?
“Dille & Kamille wordt steeds meer een single-brandwinkel waar we proberen zo min mogelijk andere merken in het schap te leggen. Ondertussen zijn er wel heel veel partijen die met ons willen samenwerken. Het idee om een onlineplatform te maken om die merken op kwijt te kunnen, was er al langer maar werd telkens uitgesteld. Elke keer kwam er bij Dille & Kamille weer een ander project voorbij. Bijvoorbeeld de discussie of we verantwoord beddengoed van een extern merk gingen...