Fietsuniek.nl nieuw leven inblazen: dat is de missie van Peter-Paul Kester, de nieuwe eigenaar van de fietsenwebshop die in 2019 op de fles ging. In gesprek met RetailTrends vertelt hij over zijn plannen. "Ik ga niet roepen dat wij de Coolblue van de fietsenhandel willen worden."


U komt zelf niet uit de retail, klopt dat?
“Dat klopt, ik heb een uitzendonderneming en mijn klanten leveren direct of indirect aan de retail. Die affiniteit was er dus al wel. Maar eigenlijk heb ik Fietsuniek een beetje in een opwelling gekocht. Toen de Fietsgroep (het moederbedrijf van Fietsuniek, red.) in 2019 in de financiële problemen kwam, kreeg ik dat te horen via een leverancier van fietsen waar wij mee samenwerkten. Toen heb ik - noem het met bravoure - de curator opgezocht en de mogelijkheden bekeken voor een doorstart. Ik deed een bod en ineens had ik een webshop.”


“Samen met de originele bouwer van de webshop ging ik er een beetje mee spelen, maar niet echt op professioneel niveau. Totdat het coronavirus uitbrak – dat stond bij mij ook niet in het draaiboek (lacht). Dat...