Kledingmerk Studio Anneloes bestaat al vijftien jaar, maar is altijd een beetje in de luwte gebleven. “We zijn de best kept secret binnen de fashion”, vertelt Anneloes van der Heijden, die het merk samen met haar man Jan-Willem van Loon oprichtte. Nu wil het merk verder groeien en een bredere doelgroep aanspreken. Daarvoor stapt het uit de schaduw. “Ambitie is geen vies woord, je moet jezelf blijven uitdagen om vooruit te kunnen.”


Van der Heijden richtte Studio Anneloes vijftien jaar geleden op om een verschil te maken met langetermijnretailers. “Kleding die je in juli inkoopt, is vaak een halfjaar van tevoren al bedacht en krijg je pas in januari het jaar erop”, legt de eigenaresse uit. Daardoor zit er een jaar tussen het bedenken en verkopen van de collectie. “Zoals we door corona hebben gemerkt kan er een hoop gebeuren in een jaar tijd. Met een lange termijn kun je bepaalde trends wel dekken, maar niet de snelle trends en vragen vanuit de consumentenmarkt.”


Kapstok
Bij Studio Anneloes is het businessmodel anders ingericht. Het damesmerk...