Hunkemöller zag in crisistijd nog eens extra goed hoe belangrijk loyale klanten zijn. En daar heeft het lingeriemerk er veel van. Met het vernieuwde loyaliteitsprogramma hoopt de retailer dat zo te houden – en de groep uit te breiden.


Loyaliteit is belangrijk voor iedere retailer, maar voor lingerieketen Hunkemöller geldt dat zeker. 75 procent van de totale omzet is afkomstig van members van het loyaliteitsprogramma. Die trouwe klantgroep heeft Hunkemöller een belangrijk voordeel opgeleverd tijdens de coronacrisis. Alle aanleiding dus om die groep verder te vergroten en dat is ook de bedoeling. Nu heeft Hunkemöller 4,7 miljoen actieve members: leden die minimaals eens per jaar iets kopen. In 2026 moeten dat er bijna zeven miljoen zijn.


Om dat voor elkaar te krijgen heeft Hunkemöller zijn loyaliteitsprogramma flink op de schop genomen. Het ‘oude’ programma was vooral transactioneel gedreven, vertelt global marketing & communications director Alexandra Legro. “Punten sparen voor korting, zo simpel was het.”


Daarvoor in de plaats wil Hunkemöller...