Facebook, Amazon en Alibaba hebben veel paralellen. Het zijn alle 3 techreuzen en alle 3 vierden ze dit jaar een jubileum. En vooral: allemaal drukken ze op hun eigen manier een stempel op de retailsector.
Voormalig ceo Mike Jeffries van Abercrombie & Fitch is opgepakt. Hij wordt verdacht van het organiseren van seksfeestjes waar sprake was van misbruik en mensenhandel. Jeffries vertrok in 2014 bij het Amerikaanse modemerk, dat jarenlang knappe, gespierde jonge mannen als uithangbord had. Inmiddels pakt het merk het heel anders aan.
Facebook, Amazon en Alibaba hebben veel paralellen. Het zijn alle 3 techreuzen en alle 3 vieren ze dit jaar een jubileum. En vooral: allemaal drukken ze op hun eigen manier een stempel op de retailsector.
Groen, gezond, vegan de foodtrends? Niks mee te maken, denkt Armin Vahabian, oprichter van Fat Phill’s Diner. Binnen een paar jaar tijd stampt hij in Nederland een moderne burgerketen naar Amerikaans voorbeeld uit de grond. Over 10 jaar wil hij 500 zaken in binnen- en buitenland hebben.
Een uitvaart regelen brengt emoties met zich mee, is stressvol en: duur. Onnodig duur, vindt Leon Schouten. Met Uitvaartland.nl brengt hij deze traditionele branche naar de onlinewereld. En dat neemt niet iedereen hem in dank af.
Binnen een paar jaar heeft oprichter Armin Vahabian een moderne burgerketen uit de grond gestampt. "Wij gaan het niet meer meemaken dat de hamburger of de pizza verdwijnen”
Verpakkingsvrije supermarkten mislukten in de fysieke wereld al meermaals. Na het faillissement van Pieter Pot leek online hetzelfde te gebeuren. Inmiddels is het bedrijf voortvarend aan een nieuw leven begonnen.
De veroordeling is glashelder: de rechter acht Martijn Rozenboom aansprakelijk voor het faillissement van Miss Etam. Hoe kijkt de 'bedrijvendokter' zélf naar zijn rol en imago? "Iedereen die zegt dat het ons alleen om de voorraden te doen is, begrijpt niets van deze markt."
Esprit komt verder in het nauw. Het ooit zo iconische merk heeft ook in Nederland het faillissement aangevraagd. Komt het nog een keer tot een comeback?
Het noemen van zijn naam leidt dikwijls tot een stroom aan negatieve reacties - maar aan de kant van Martijn Rozenboom bleef het stil. Tot nu toe, want voor 1 keer doet de 'bedrijvendokter' uitgebreid zijn verhaal.
Veel failliete retailers maken een doorstart. In sommige gevallen weet je bij het horen van de naam van de koper al dat de kans op een duurzame voortzetting nihil is. Deze ‘bedrijvendokters’ zorgen nogal eens voor verontwaardiging. Hoe terecht is dat?
Het noemen van de naam Martijn Rozenboom alleen al werkt vaak als een rode lap op een stier en leidt tot een storm aan negatieve reacties. Voor 1 keer wil hij aan RetailTrends uitgebreid zijn kant van het verhaal vertellen.
Veel failliete retailers maken een doorstart. In sommige gevallen weet je bij het horen van de naam van de koper al dat de kans op een duurzame voortzetting nihil is. Deze ‘bedrijvendokters’ zorgen nogal eens voor verontwaardiging. Hoe terecht is dat?