Of Bever ook internationale uitbreidingsplannen heeft? Voorlopig niet. Wel is de outdoorketen bezig met een nieuwe strategie: van buitenmerk naar buitenspecialist. Ceo Albert Scholte vertelde erover op RetailTrends Live in het DeLaMar Theater. De vier opvallendste quotes uit zijn presentatie. 
 

1. ‘Het is niet alleen het product waarvoor de consumenten naar Bever komen’
Scholte is sinds oktober vorig jaar ceo van Bever en werd toen hij aankondigde deze stap te maken door veel mensen uit zijn omgeving voor gek verklaard. “Ze zeiden: ‘Retail en fysieke winkels ten tijde van corona. Ben je gek geworden?' Toch vind ik het een schitterende stap.”
 

Wel was het bij aanvang even slikken voor de nieuwe ceo. “Daar sta je dan op de eerste werkdag, 27 september 2020. De dag dat meneer Rutte de lockdown aankondigde. Maar hoe frustrerend de lockdown ook was, het heeft Bever ook heel veel goeds gebracht.” Zo heeft de coronacrisis volgens de ceo voor meer saamhorigheid gezorgd binnen het bedrijf. “We hebben een intern uitzendbureau...