KarTent ken je misschien uit de festivalwereld. Het bedrijf verkoopt kartonnen festivaltentjes die je daar als duurzaam alternatief kunt huren. Door corona valt die omzet weg en slaat de onderneming een andere weg in. Nu verkoopt KarTent ook tafels, kinderspeelgoed en een bed van karton. “Ik had vijf jaar geleden niet gedacht dat je daar comfortabel op kon slapen”, vertelt medeoprichter Timo Krenn aan RetailTrends. 


We spreken Krenn in de nieuwe pop-upstore van KarTent aan de Oudegracht in het hart van Utrecht. De winkel is dan net een week of twee open. Waar je ook kijkt zie je producten van karton staan. Van een stierenkop voor aan de muur, tot een replica van de Dom-toren en diverse lampen. “Het lijkt wel een Droomvlucht”, aldus Krenn.


Hoe gaat het met de pop-upstore?
“Goed, we hebben al veel mensen over de vloer gehad. Ik had verwacht dat iedereen die de winkel binnenstapt direct iets koopt, maar zo werkt het natuurlijk niet. Wat dat betreft hebben we in korte tijd veel geleerd over retail.”


Wat bedoel je daar precies...