H&M opende donderdag zijn nieuwste winkelconcept in de Kalverstraat. Met de gerestylede winkel hoopt de Zweedse modeketen de ‘nieuwe klant’ aan te spreken die onder meer geïnteresseerd is in een duurzamer alternatief. “Wij zijn als Amsterdam de eerste die hiermee in de wereld mag testen.”
 

Verdeeld over zes verdiepingen kunnen klanten in de vernieuwde winkel in de voormalige Bonneterie nu naast de gebruikelijke service ook hun kleding laten repareren of kleding huren, vertelt Stefan Vos, salesmanager H&M Nederland. “Doordat je kleding kan laten vermaken, hoef je het niet meer weg te gooien. Het krijgt zo een tweede leven.”
 

Naast deze diensten is er ook een aanbod van lokale externe merken en is het mogelijk om kledingstukken te customizen met prints van verschillende Amsterdamse artiesten, talenten en zelfs musea. “Ook zijn er in de kelder Budbee-lockers aanwezig zodat de klant zijn of haar bestelling kan ophalen of kan terugsturen, zonder in de rij te staan. De bestelde kleding kan meteen worden gepast.”
 

De nieuwe diensten zijn...